Mainoties ziemas un vasaras sezonām, tiek mainītas arī automašīnas riepas. Arī šoferi iedalās divās kategorijās. Vieni lieto vissezonas riepas, otri tās maina sākoties ziemas un vasaras sezonām. Tiem, kuri izvēlas braukt ar vissezonas riepām, ieteikums regulāri pārbaudīt to tehnisko stāvokli, savukārt ziemas riepu lietotājiem – protektora biezumu. Riepu tehniskajam stāvoklim jāseko līdzi regulāri. Vislabāk ir atrast uzticamu riepu servisu, kas vienmēr palīdzēs ar padomu, spēs atrisināt radušās problēmas un veiks riteņu, riepu un disku apkopi un nomaiņu.
PĒC KĀDIEM INDIKATORIEM NOPIRKT AUTOMAŠĪNAS RIEPAS?
Automašīnām ir iespējams uzstādīt trīs veidu riepas. Ziemas riepas, kas obligāti jālieto no decembra līdz pavasarim; vasaras riepas, kas lietojamas gada siltajos un sausajos mēnešos; kā arī vissezonas riepas, kuras drīkst izmantot līdz noteiktai temperatūrai. Pēdējā laikā ziemas Latvijā ir atgriezušās ar jaunu sparu un, sals un atkala uz ceļiem mēdz parādīties gana ātri, lai par riepu maiņu sāktu domāt savlaicīgi, jo pret ceļu satiksmes drošību ir jāizturas nopietni. Ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, taču mērķis ir viens – nodrošināt vislabāko automašīnas saķeri ar ceļu dažādos laikapstākļos( ielūkojies vairāk te – https://mmkserviss.lv/). Ķīmiskais sastāvs arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ riepas ir jāmaina attiecīgi sezonai, jo, piemēram, vasaras riepas zemās temperatūrās var kļūt pārāk cietas.
VAI JAUNUS MAŠĪNAS DISKUS VAR IEGĀDĀTIES KOPĀ AR RIEPĀM?
Riepu diski ir vēl viena automašīnas ritošās daļas sastāvdaļa, par kuru nepieciešams rūpēties. Lietie diski ir karstumizturīgi, tādēļ tik ātri nedeformējas. Daudziem ir pārsteigums, kad uzzina, cik lielu lomu automašīnas diski patiesībā spēlē visā tehniskajā procesā. Braukšanas dinamika un stabilitāte uz ceļa ir tiešā veidā ietekmējama tieši ar disku tehnisko stāvokli. Ja katru dienu jābrauc pa zemas kvalitātes, grants vai zemes ceļiem, tad disku bojājumi kļūs par ikdienu un servisa apmeklējums būs regulārs.